fredag 21 oktober 2011

Fredag 21 Okt, Mer av lärarna!

Fyra veckor har passerat. Jag skyndar mig fortfarande framåt. Tiden går för fort!

Jag har lärt mig ett nytt ord, "mokumentär", som innebär att man gör en parodi i dokumentärform. Detta innebär att gruppen jag kallat för "dokumentärgruppen" är "mokumentärgruppen" och vi i "filteamet" numera är dokumentärgruppen. Krångligt, men så får det bli. Det spelar ju inte så stor roll egentligen då kursen faktiskt snart är slut. Igår följde vi i alla fall med mokumentärgruppen när de läste dikt i 3-butik, helt fantastiskt! Då gruppen inte hade egen kamera var vi där och filmade. Efteråt fick båda grupperna tillgång till filmen. Jag är ganska säker på att vi är intresserade av olika delar i filmen vilket gör det ännu bättre.

Den här veckan har det hänt en hel del. Vi har gjort intervjuer med kursledare Bengt Franzén, scenlärare Per Buhre och med fotolärare Per Nilsson. Äntligen fick man svar på de frågor man haft om kursen redan från början. Jag har fått känslan av att mycket av det som sas på intervjuerna inte nått ut till studenterna förän senare i kursen, vilket jag hade tyckt varit bra, men det finns ju ett syfte med det också. Det är frågor om kursens syfte, varför de arbetar på sättet de gör, vad de vill att studenterna ska bära med sig personligen från kursen samt som blivande pedagoger.

Vi har också varit med i fotolabbet. Jag kände direkt att jag ville skapa egna fotografier. Det är är sju år sedan jag befann mig i ett liknande rum och jag tror inte att jag förstått hur mycket jag längtar tillbaka förän nu. på vägen hem passade jag på att studera vattnet som forsade ner för asfaltsvägen vid näckrosdammen. Jag stannade upp och tog denna höstbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar