torsdag 6 oktober 2011

Torsdag 6 Okt, Sakta ned! Andas! Njut!

Nästan oavsett vad det är jag ska göra glömmer jag bort att njuta av stundens tid och processens gång. Istället vill jag fortast möjligt ta mig fram till målet för att titta på resultatet. Detta är väldigt tydligt när jag exempelvis startat igång ett handarbete där jag helt enkelt inte klarar av att ha ofärdiga halsdukar, brodderier och liknande liggandes. Därför ska jag verkligen försöka njuta av de närmsta veckorna då jag faktiskt får göra det jag gillar mest, nämligen fota, leka med vinklar och fokus. Detta är ju tusen gånger bättre än "läxor", stillasittande lektioner och långa undervisningsdagar. Jag vet redan att filmen vi ska göra kommer bli grym och därför ska jag sluta upp med att "skynda".

Teatertjejerna
Idag imponerades jag av samspelet inom sceengruppen. Övningarna, som var för övrigt var fruktansvärt underhållande, föll sig helt naturligt hos gänget. Det är härligt att se hur dom vågar släppa loss och improvicera sig fram. Det är svårt att hålla igen skrattet då jag inte tycker att det vore vidare charmigt att ha med detta på film. Mitt eget skratt det vill säga. Jag njuter däremot av att fånga dessa härliga stunder på bild som gruppen bjuder på.
Per Buhre, läraren, smittar verkligen av och bjuder på sig själv fullt ut, hela tiden, kanske till och med lite för mycket ibland. Nej, det är bara härligt!
Per Buhre

Därefter träffades gruppen för att titta igenom materialet som vi hittils samlat ihop. Så mycket tankar, så mycket idéer! Det är svårt att låta bli att tänka på den färdiga produkten, men jag ska försöka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar