tisdag 4 oktober 2011

Tisdag 4 Okt, "Konst"igt!





Efter morgonmötet tog jag mig en liten promenad ned till Fotohögskolan. Där träffade jag fotogruppen som idag besöktes av Hendrik Zeitler, lärare och fotograf. Han lät gruppen studera hans fotografier av fantastiska rum som han har samlat i sin bok som nyligen blivit klar. Jag faschineras verkligen av hur man kan belysa ett rum för att skapa rätt känsla. Jag har alltid tyckt att en av de roligaste bitarna inom fotografi är att jobba med skärpedjupet ( skärpa/oskärpa i samma bild), men inser att det ligger mer arbete bakom en bild där allt ligger i fokus. Jag är rätt säker på att detta är en kostnadsfråga! 


Tidigare idag upptäckte jag att någon försökt bryta sig in och förstört den nya fina entrédörren i fastigheten. Om nu denne person skulle kalla sig konstnär, skulle då förstörelsen kallas "konst"? Det väckte ju faktiskt en känsla i mig! Jag blir så trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar